lördag 23 maj 2009

Today

Tjena hejsan.

Idag har vi varit pa stranden. Usch vad varmt det ar alltsa. Det blaser lite lite grann, och utan det hade jag nog inte lamnat rummet. Nagot som ar jobbigt har som inte var i Laos ar alla forsaljare som gar om kring och tjotar hal i huvudet pa en. Samma karring med samma solglasogon har hoppat pa oss typ 15 ganger nu pa tre dagar. Och en annan kommer varje morgon och gar i ni resturangen och hoppar pa oss nar vi ater frukost. Skams! sedan sa forsoker de hyra ut mopeder oooover allt. Det ar nog det varsta faktikst.. Och jag skulle aldrig i mitt liv hyra en moped i ett sant har land. I laos hade det funkat, for dar ar det ingen trafik. Men har ar det helt sjukt mycket. Tar 5 minuter att korsa en liten vag ibland. Nu skulle vi ta en titt pa centrum och ga till en marknad, men som sagt, kl 16 var dag borjar det osa ner. Nu ar kl 16.20 och foljaktligen har vi suttit har i ca 20 minuter. Men snart bryter det upp och vi far ta fram mitt lilla paraply. Da ska vi se vad staden har att erbjuda. Vi har ju ionte hunnit aventyra sa mycket har annu.






2 kommentarer:

  1. farmor och farfar24 maj 2009 kl. 02:22

    Hej på Er!
    Akta så ni inte bränner Er i den starka solen.
    Hemma har vi lite av sommar - ibland måste det tilläggas. Snygga tigrar - men hur vågade NI?
    Nu tar det på Er semester. Skönt att snart ha er på hemmaplan igen.

    SvaraRadera
  2. Hej Andreas!
    Jag instämmer med din farmor och farfar.
    Ta väl hand om er!

    Kram Kerstin

    SvaraRadera