tisdag 5 maj 2009

Chiang Khong

Hej där!

Imorse när vi skulle åka och skicka hem packet, så fick vi reda på att det var någon buddistisk helgdag. Så det mesta var stängt. Då skulle vi egetnligen ta och åka till Pai, men vi tröttnade på Thailand, och åkte därför buss i 7 timmar till Chiang Khong. Så nu sitter jag och äter Pad Thai, vid en flod, och kollar på Laos. Gränsen är bara öppen under kontorstimmarna, så vi får vänta tills imorgon med att komma in. Men det gär inte så mycket.

Norra Thailand är så himla mycket trevligare än södra. Galet mycket billigare, inte lika mycket tjöt och enklare. Mer i min smak! Men nu lämnar vi det för ett tag, så får vi se när man återvänder igen.

Nu får vi ta igen en god natts sömn. Påfrestande att vara på ständigt resande fot! Ciao!

PS. Hade varit himla roligt att få lite kommentarer förutom från de trognaste. Det är liksom dagens höjdpunkt! DS

5 kommentarer:

  1. Blir det någon tubing i Laos sen eller? ;) Haha

    SvaraRadera
  2. Hej Andreas!
    Nytt land, nya upplevelser - ni hinner med mycket!
    Var uppmärksam på era tillhörigheter och se er för i trafiken.
    I kväll är det bara 6 gr. varmt här, grått och ruggigt. Jag skulle gärna byta mot lite värme som ni förmodligen har.
    Ge Lisa en kram från mig och sköt om er!
    Kram Kerstin

    SvaraRadera
  3. Haha shiet vad ni gör saker. Den där treckingen verkade vara läskig :O På fredag bär det av till UKM i mölndal, som coach iår för min del. Tråkigt att du inte är med iår ju :) Hoppas allt är kanon, ska försöka bli bättre på att kommentera!

    SvaraRadera
  4. Klart jag skall contributa till dagens höjdpunkt! Kul att ni diggade treckingen så mycket! Ser dock lite svajigt ut på elefantryggen dock. Jag minns att jag allt tyckte att det var lite väl högt att sitta, haha en liten elefantbebeis hade platsat bättre i min genre. För vi vet väl alla hur extremt höjdrädd jag är. Om inte så kan ni ju dra er till minnes en solig dag på Liseberg sommaren 2008, då nerverna inte var helt på topp!
    Ha en underbar dag! Och njut av den tropiska hettan, bara 5 veckor kvar nu!

    SvaraRadera