fredag 15 maj 2009

Ja, som ni forstar sa ar fargerna foljande:

Gul - flyg

rod - Det vi har hunnit med hittills

gron - planerat.

Nedanfor det ser ni "cities I've visited'. En liten applikation fran Facebook. Man sitter i lugnan ro och helt sonika fyller i alla stader man besokt. Inte sa latt att komma ihag dock.. Men det har blivit en del. Jag tycker att vardlskartan ser ganska stor ut, och att jag besokt relativt sma ytor. Alltsa aker jag till Sydamerika, Afrika och Norra & vastra Asien nasta gang. Da borjar det se lite coolare ut, kan jag tanka. kanns som man maste aka bara for att fa en cool applikation. Facebook ar ju vad livet gar ut pa, forstar ni.

17.nollnoll idag satter vi oss pa en buss for att bege oss till Hue ("順化" for er som laser det spraket)i Vietnam. den gamla huvfudstaden vettni. Dar finns Thua Thien-Hue och Varldsarv # 678. Kan bli pent.
resan tar cirka 25-30 timmar, och notera garna att det INTE ar en sovbuss. Kostar lite over hundralappen, vilket ar helt sjukt. Det kommer man ju knappt till Uddevalla pa hemma.

Fast nu ska vi inta dagens forsta mal. Det blir fried rice, med nagot gott i. vi far la se. Hittat ett prisvart stalle narra vart guesthouse. Jag kanske inte har sagt det, men det ar markvardigt dyrt har alltsa. Inte undra pa att ingen gillar denna staden. Vi far proja 15 spann for en skal med stekt ris, och det utan dryck. I thailand kunde vi fa nagot riktigt gott (las: "dyrt")ink dryck for 15 kr. Men vietnam ar billigare har jag hort. dock prutar man pa ALLT dar. Hotell, bussar, resturanger.. ja, det kanns jobbigt men vi far val se.

For er information sa landar vi 12.20 pm den 10 juni pa Landevetter. Kerstin kan alltsa ha skolavslutning i lung och ro den 11:e. :)

Hej pa er! Fran oss.

1 kommentar:

  1. Hej Andreas!
    Jag hinner t.o.m. vara med på genrepet på onsdag morgon innan jag åker till Landvetter.
    Tiden går fort - snart är vi där.
    Ha det nu riktigt bra fram tills dess och ta väl hand om er.
    Ge Lisa en kram från mig!

    Kram Kerstin

    SvaraRadera