tisdag 28 april 2009

Djungeln

Hej dar!

Igar pratade jag med Stranarn pa Skype. Det var riktigt roligt! Speciellt eftersom att jag inte hade nagon mick, sa han pratade meed mig och jag skrev tillbaka. :)

Efter det akte vi buss i 13 timmar. Halvsegt. En ganska dryg, tjock tant hade satt sin AC pa mig och Lisa, sa vi fros sa jasskligt mycket. Det var jobbigt, men vi sa till henne sedan. Da blev hon typ lite sur.
Vi kom till Chiand Mai 06.00 och akte dirket till ett hotell for att sova. skoooont. Imorse nar vi skulle ga ut sa hamnade vi vid en informationsdesk istallet. I Chiand Mai finns det tva orter som alla aker pa Trecking till. Bara massa turister over allt, ungefar. Men denna killen pa hotellet hade en egen tur, som var "non-turist". Upplagget ar foljande

Dag 1 :
08.15 aker vi med 4-hjulsdroven jeep genom terang och djungel i 3 timmar.
Sedan gar vi i 3 timmar och kommer fram till en liten by, som de har byggt upp. 4 kojer och en matplats.

Dag 2.
Aker pa elefanter djupare in i djungeln i ungefar 2 timmar. Efter det gar vi i nastan 5 timmar innan vi kommer till en helt isolerad by, med 19 familjer i. Tanken med trippen ar att vi turister inte ska vara turister, utan bli ett med naturen och komma till byn for att samspela och lara av varandra. Vi kommer aven fa undervisning om vaxter, spindlar osv medans vi vandrar. Dar ar sista natten.

Dag 3.
Borjar med att vandra en bra bit till en stor flod. Den tar vi oss sedan ned for med bambooflottar. Dvs pinnar som ar ihopknunta. Vi kommer att komma till ett vattenfall pa 100 meter osv. Rikigt haftigt.
Artillbaka pa hotellet kl 19 den kvallen.

Detta kanns riktigt vart! Jag menar, jag betalde 1200 spann for ett skydive som varade i 4 minuter. Nu far jag samma fast i 3 dagars megaupplevelser. Kan tillaggas att vi lyckades pruta ner det 1000 kr ocksa. Mest pga att det ar imorgon och att han behovde tva till.

Man kan fa 3 dagarstrecking fran 14-1500 baht, men varan kostar 6500 baht. Lite mer pure, och true. (vi betlade 9 000 ihop.) Inga andra turister, nagon stanns. Denna trippen gors en gang i veckan, sa vi fick passa pa.

Nu maste vi ut och handla lite langarmat och byxor osv!

Kommer inte vara sa mycket online som ni kanske forstar, men ni far ha de sa bra!

Ciao

5 kommentarer:

  1. Hej!

    Detta låter kusligt Andreas. Nu får jag vara nervös i flera dagar innan jag får något livstecken förstår jag. Hoppas du snart kommer hem så jag kan få lite lugn och ro.... Är detta verkligen inte farligt? Hur går det med halsen och Lisas sår när ni drar iväg på detta?

    Jag tänker på er hela tiden. Ta det nu försiktigt och göra inga dumheter.

    Kram och puss

    SvaraRadera
  2. Tjena Andreas!
    Hoppas ni får kul turen, det är faktiskt exakt samma tur som jag också begav mig ut på när jag var där! Akta er på flottarna bara, för när jag gick turen så hade de precis börjat köra den och det var lite sådär hipp-som-happ organiserat. Så när jag stod på flotten så gick den itu och jag for i vattnet. Tjohoo som annika skulle ha sagt! =) Men som tur var så var det inte så strömt och jag han simma ikapp de andra..men iaf, var lite försiktiga!
    Massa kramar!

    SvaraRadera
  3. Tjenare !

    Det var riktigt roligt att prata och se dig igår:) Denna djungelturen verkar vara riktigt intressant! Hoppas att allt går bra:)

    Ciao

    SvaraRadera
  4. Coolt! Skaffa en stor jävla kniv.

    SvaraRadera
  5. Tur att jag varit lite off denna period. Om jag räknat rätt kommer ni fram ikväll och det verkar skönt. Låter inte så lite farligt. Fast den åsikten kanske hör ihop med åldern...? Här har vi sommar några dagar och vi njuter. Behövdes inga långkalsonger vid Valborgsmässoelden igår. Idag ska vi plocka skräp på badplatserna med Ö-rådet. Längesedan vi var med. Kan behöva göra en insats.Hoppas att ni inte fått för många stick eller hugg när ni varit ute i djungeln. Ska bli kul att höra ifrån er. Hälsningar Birgitta

    SvaraRadera