måndag 26 januari 2009

Shopping!


Sa har glad blir jag nar jag far krama Lisa








Heyhey!
Eftersom det inte hant nagot nytt, sa har vi inte uppdaterat. Vi bor kvar pa det megabilliga stallet, och vi diggar staden mer och mer. Vara dagar bestar av langa promenader och mysiga hemmakvallar, nastan i varje fall. Hittat riktigt god frulle (frukost) pa Donken nu ocksa. Bra start pa dagen! (Det ar en borrito med agg och lite gronsaker). (+ kaffe, om man sa behagar. Ska faktikst skryta med att jag har smakat lite pa den var dag - VP!)

Nu nar fortiden nar vi ar pa playan har vi kommit underfund med att det ar gott att lyssna pa musik. En klassiker som gar for fulla muggar var dag (om Lisa far bestamma) ar Waterloo. Annars blir det mest Hanoi Rocks, The Darkness, Rolling Stones, Motely osv osv. Sa smart nar man har dubbelplugg sa man kan lyssna pa samma musik (i var sitt par lurar, fran samma mp3).
Idag nar vi vaknade var det mulet. Da var forsta tanken naturligtvis att vi skulle aka vidare. Men optimisster som vi ar beslot vi oss for att vanta och se. Och som Roland sager: (foljande sekvens lases hogt med varmlansk dialekt) "Efter regn kommer solsken. Det tycker jag ar sa jattebra.)

Vi gick emellrtid inte till The Play (Stranden) idag. Bara en langpromenad forbi citystranden (vi brukar aka buss till den riktigt niciga stranden istallet). Och ut pa en megalang pir till hamninloppet (Veracruz ar Mexicos 3:de storsta hamnstad). Sedan tog vi en busstur till Boca Del Rio och hittade ett MEGAMEGAMEGAstort shoppingcenter! Typ Torp, fast 3 vaningar! Tank er det. Intentionen var att jag skulle kopa bla skjorts - and I did! Vi provade hur manga som helst, hur dyra som helst, innan jag fann mitt exemplar for 29 pesos pa OBS stormarknad (typ). Snygga var det med. Sedan korde jag Harley Davidson (se bild) & vi bara drev runt och kollade pa saker. Kopte losgodis! (finns inte losgodis utomlands, om nagon annan tankt pa det? Sa vi blev genast overlyckliga nar vi fann det!) Gott vare ocksa!

11 kommentarer:

  1. Vad ni är duktiga på att skriva!!! Och korten - jättekul att se. Speciellt för oss gamlingar som antagligen aldrig får uppleva detta. Om jag ska vara ärlig så har jag inte gett upp hoppet. Det finns något som heter "pensionärs aupairer" det är inte lika varierande som ert liv men man får nog se en del. Jag njuter allafall av era härliga bilder. Här regnar det inte idag, men man spår en megagra dag. Ha det! Birgitta

    SvaraRadera
  2. Det ser verkligen ut som om ni har det toppenbra! Det är verkligen kul att se alla korten :) Ha det super, följer er från datorn;)

    SvaraRadera
  3. Ja det ser ut som ni har det hur underbart som helst. Fina bilder. Man blir lätt avundsjuk. En sak som jag tänkt på, finns det inget som är sevärt mer än shoppingställen och stranden? Eller är det för att jag är så gammal som jag tänker så?

    Ni missar inget här hemma vad gäller vädret i alla fall, så fortsätt att njuta. Spännande nu när ni snart ska åka till LA.

    Kram mamma

    SvaraRadera
  4. Hej igen!

    Jag glömde säga att det syns att du blir glad när du kramar Lisa!

    Ta väl hand om varandra.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Hej Andreas!

    Ge Lisa en bamsekram från mig också.

    Kram Kerstin

    SvaraRadera
  6. Tycker det ar synd att det inte syns hur glad jag blir nar jag kramar dig... /Lisa

    SvaraRadera
  7. Jo Lisa det syns allt att du blir glad du också.

    Kram

    SvaraRadera
  8. grattis på namnsdagen!!! lol

    SvaraRadera
  9. Instämmer med din syster, Grattis på namnsdagen.

    SvaraRadera
  10. Grattis lille Pöjk. Jag har vunnit på lotto
    men det är hemligt.Nu när ni ska till USA
    så kan ni väl kolla om vita huset är på riktigt,
    eller om det bara är en svart barack.Fortsätt
    att krama varandra det kan man aldrig få för mycket av.

    SvaraRadera
  11. Det där med lösgodis är nåt jag har funderat över också. Det är en av världens smartaste idéer (i alla fall inom godisindustrin) men det har inte kommit längre än till typ Danmark. Det finns väl nåt liknande lite varstans, men ingenting som slår den svenska varan.
    Gör lösgodis internationellt, det är vad jag tycker! (tack och lov säljer svenska kyrkan här alhgrens bilar och annat gott från sveriges skogar)
    Ha det toppen i solskenet!

    SvaraRadera