onsdag 21 januari 2009

och plotsligt angrade man sa djupt att man for..

.. ELLER INTE!

Detta ar phett nice ! Vi har forflyttat oss sa dar 4 kilometer (ingen aning om vaderstrecket) till ett nagot mera centralt hotell. Nu kommer det basta. Det ar riktigt centralt (200 m till "kungsgatan" med MackeDonken osv) och det kostar oss 24 kr/natt! Lite High 5 pa den. Dock ar det inte varldens trevligaste, men man overlever ju. Backpackersidenlakan fram!

I forra inlagget skrev jag att staden var jattestor. Nu har jag angrat mig - den ar riktigt, riktigt, megastor! Jag tror att vi ar i centrum i sjalvaste Veracruz nu, och forut var det mer at Boca del Rio (eller vad det nu hette¿). Har ar det affarer, affarer och affarer overallt. Lisa har kopt troja, flippflopps, sminkvaska osv for endast totalt 30 svenska riksdaler. Hon ar i himmlen! Jag tycker val ocksa det ar trevligt, but I am not the shoppoholic kind of guy. Har inte kopt mig nagot riktigt annu, men ska imorgon inforskaffa Vans (laga skor som ar retro - helt ok, man slipper skoskav (tror/hoppas jag iaf)). Akta kostar ungefar 2-300 svenska, kopior kanske en femtiolapp. Det blir nog kopior for mig da jag anda inte kan ha dem nar jag kommer hem (lite for mkt punk-rock maner for min del (Hello Saferidecitat!)). + att kopierna inte ar i fula rutfarger hela tiden.



Idag blev det ingen beach, da vi faktikst tankte dra vidare (det var molnigt nar vi vaknade, haha. Da drar man vidare). Vi gick till bussterminalen och tankte aka lite norrut, men forst ville vi se riktiga city (vi fattade tycke for det as well). Men nagon dag har snart kommer vi nog aka mot Poza Rico (eller natt som later typ sa). Dar ska det inte vara sa turistigt heller - nice. Vi ska ju som sagt flyga Mexico City - Los Angeles den 31. Sa da ar det val smart att inte dra sa himla langt fran Mex.City nu nar det borjar dra ihop sig.

Nagot som jag stor mig pa/tycker ar cool ar att bland alla mexicanska skruttbilar (ja, det ar som pa TV. Roda, rostiga pic-upper som knappt haller ihop) sa kor det runt sjukt mycket (kanns som var 10:onde bil, men med tanke pa hur manga bilar det ar sa ar det kanske var 400:de, haha. "Ofta" kan vi kontatera iaf) Ford Mustang som ar nyare modeller (efter -02), samt grymt mycket street racing cars som Evos, Eclipser, supras osv. (pimpade ofc!) Gutt cool, egentligen.

Och sa finns det affarer som jag och Rikard & Micke hade kunnat ga runt i hur lange som helst. Jag snackar affarer med ALLT som vi gillar. Allt fran scener, till PA, till instrument, till ljus, till rok, till mickar, till kablage. Ja, ALLT. I en och samma affar. Svinigt nice (for att uttrycka mig starkt).

Frasse, tyvarr ser fortfarande modet ut som skit. Eloge till mexicanerna som faktikst kan matcha skiten.

Nu tankte vi spela Yatzy och dricka Corona (som ar billig!)
Nedan ar Lisen pa nagot slagt torg med massa spelman pa. (dock ej i bild). Stod tre gubbar och slog pa en xylofon - sjukt bra var de! "Da blir han glaaaa!" (internt Peace&Love - 08citat. Gabban, tyvarr, du var inte dar @ the moment.)

Ciao from Mexico. XOXO!

7 kommentarer:

  1. Ha, först igen. Sover du Bodil?
    Oh, vad jag önskade att jag var med. Eller iallafall var där. Ni kanske inte just önskade att jag var med....Låter som om ni tar dagen som den kommer och njuter. Det är huvudsaken. Hälsningar B

    SvaraRadera
  2. Du är snabb Birgitta men jag har så mycket att göra för vi ska ha gäster i morgon som du kanske vet....

    Det är bra att ni shoppar billigt Andreas och Lisa då räcker kanske pengarna till hela resan.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej Andreas!
    Ta väl hand om er i storstadsvimlet!
    Här i lilla Dals Rostck är det väldigt lugnt och väldigt grått idag. Men dagarna blir längre och längre och det känns mycket bra!

    Sköt om er!

    Kram Kerstin

    SvaraRadera
  4. Hi theeere! Ja, det låter verkligen som att ni har det underbart bra! Bara glassar :) Det är bra, då kan du ge mig lite tips när jag ska göra en sådan resa typ(kanske inte riktigt så stor)
    Härliga priser asså, här i barca lever jag ganska dyrt..
    Miss you, till sommarn då blir det fest ;)

    SvaraRadera
  5. Faan vad jag är sotis på dej andreas!! Men det e underbart att höra att du har det bra iaf! detta är du väl värd efter att gått kedjad på Abba i flera veckor!! ;)
    Kraaam på dej lilleman

    SvaraRadera
  6. Jäklar vilka fräscha bilder.
    Det finns ju ändå lite hopp för din modeblogg, jag menar ni har ju kläder på er på vissa av bilderna iaf, ingen utförlig beskrivning dock men det får duga.
    (ps. snygga vad- och armmuskler lixx! )

    SvaraRadera