fredag 9 januari 2009

MEXICO BABY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mexico City baby!
Hotel Fontan, precis nar vi kommit in.

Ett flygplan som landar framfor New York


Lisa blickar over New York.



YEAH! Hola amigos!


Efter en jobbig men ack sa trevlig natt i Danmark flog vi typ 10 timmar till new york. Planet var svinnice. Egen dator i ryggen pa satet framfor osv. Jag sag pa tva filmer och lyssnade pa Led Zeppelin samt Rolling Stones. Veart! Sov ganska mycket ocksa. Sa den flygningen var inte alls jobbig. Val i new york kunde vi bara hanga pa flyglpatsen, men det var nice anyway. Sjukt stor flygplats. Det fattade vi inte forst, sa vi satt och chillade ganska lange pa samma stalle. Nar vi val skulle ga och checka in insag vi hur grande flygplatsen faktikst var. Mucho grande. Sedan hamnade vi mitt upp i 30 judar som skulle vara duktiga och tillbeda herren, pa flygplatsen. Ganska roligt, och intressant. Efter 4 timmar sa de att varat plan skulle bli forsenat, vilket det ocksa blev, men bara i en halvtimme ungefar. Flygturen mellan NY -Mex var mycket jobbigare. Trangre, ingen egen dator, dalig film, varmt och javligt. Menmen. Det tog nastan 6 timmar, vilket ar helt sjukt om kollar pa varldskartan. Nagot som har varit over forvantan hittills ar flygmaten! Riktigt gott! Eller ja, det funkar iaf.


Val i Mexico sa skulle vi ta oss till varat bokade hotell, Hotel Fontan. Vi snappade upp en taxi som inte var en vanlig taxi, utan typ en skitstor Hummer, som korde plattan i mattan. Men vi kom ju fram iaf. Forsta hotellnatten var prima. vi sov gaaaanska hart. Hehe. Trottsamt att resa i 40 timmar vettu.




Nu har vi checkat ut och gatt en vang down town. Det ar SWAT-poliser och sakerhetvakter med avsparningar overallt! Ingen aning om vad som hander. Folk ar trevliga iaf, och det ar ju bra .


Nu har vi hittat ett hostel som kostar ungefar 60kr, som vi tankte ta in pa om en stund. Himla jobbigt att ga runt pa stan och trangas med dessa stora, tunga vaskorna. Kommit overfund med att jag nog har med mig for mycket. Men det ordnar sig. Vi loser det, so to say.




Det ar lagom varmt, och vi har det bra. Spanskan kommer tillbaka sakta men sakert och snart kan vi nog konversera om bade riksdagpolitik och lakemedelskonst. Eller inte.





7 kommentarer:

  1. Jag är sååååå sotis andreas!! jag e så sotis så jag skulle kunna bita dej! Det är ditt ansvar som f.d. Abba-kollega att ha roligt för mej med nu! :)
    Kram j

    SvaraRadera
  2. Vad underbart att det gått så bra med resan. Härligt att se dina bilder. Vi tänker på er hela tiden.

    Kram mamma

    SvaraRadera
  3. Hej Andreas!
    Vad roligt att höra att ni har det så bra och att ni skriver så mycket på bloggen.

    Kram Kerstin

    SvaraRadera
  4. Hej Andreas!

    Om du visste vad mycket jag tycker om låten som du skrev till mig.
    Jag lyssnar på den ofta och blir glad.

    Kram Annika

    SvaraRadera
  5. Lycka till från en som inte har så många vuxenpoäng...

    SvaraRadera
  6. en sån kofta har jag också!:-P
    hoppas resan går bra nu då.. att du kan klippa navelsträngen.
    kram

    SvaraRadera
  7. Passa på att ät så mycket tacos ni orkar. Hemma blir det saltlånga och äggsås...

    SvaraRadera