måndag 16 mars 2009

Woho!

Hej dar!

Hemskt ledsen att behova gora Birgitta med flera besvikna..

Igar sa slangde jag mig ut ur ett flygplan pa 12 000 fot for att falla fritt i 200 km/h mot ett vackert nya zeelandskt landskap. Hade en tysk, Albert, pa ryggen. Trevlig kille. Han har hoppat mer an 12 000 ganger, sa det var ratt lugnt. Det var JAKLIGT coolt vill jag lova. Gick rysligt fort nerfor. Trakigt nog var det ganska molnigt (hoppet blev uppskjutet 2 gng innan pga vadret, och det ar olagligt att hoppa nar det ar molnigt) sa man sag inget for an man flugit igenom molnen (det var svincoolt, btw!). Precis nar man borjade se marken igen flog fallskarmen ut, och Albert & jag seglade fint ner for en harlig landning (som gar jakligt mkt fortare an vad man tror!). Ja, sjukt vart ! Men det ar ganska dyr timpeng for kalaset. Tar val 20 min i planet, + 45 sek frittfall + max 2 min fallskarmssegling. Och det kostar cirkus 1200 spann. Men det far det vara vart!

Lisa daremot.. Lisa, hon slangde sig ut for ett stup pa 47 meter rakt ner mot en flod med bara en gummilina i foten! DET kallar jag vansinne! (dock sa ar jag lite sugen sjalv..) Jag ar livradd for bungyjump, men fasen; man kan inte vara pa Nya Zeeland utan att hoppa Bungy ! Det ar som att segla till Sverige utan att besoka Smogen! (Vad liknar det?!)

Trakigt nog ar det ett jakla ran med dessa bilderna de tar. (darfor kopte vi inga). Men pa Sky Divet kostade 3000:- om man ville ha stillbilder och film pa nar man hoppar ut. (dvs man kan hoppa 2.5 ganger for samma pris!) Eller sa kunde man betala 200:- for 1 kort precis innan man hoppar ut ur planet + en rysligt dalig film pa nar man landar (filmat fran marken). Lisa stod ju pa marken och filmade samt tog kort, sa det blev ju billigare. Och jag gjorde det samma nar hon hoppade vadgivet.

Det ar val det stora som har hant.. Annars har vi kort till Napier (igar) och idag (nu) sitter vi i Hastings. (Detta ligger pa ostkusten, ska bifoga karta).
Den gula strecken ar hur vi kort, och den grona ar val ungefar hur vi har tankt oss. Vi tanker iofs inte sa mycket, men vi vet att vi ska tillbaka upp pa den sidan av Lake Taupo, och da gora Mount Doom-klattringen osv. Men det marker ni/vi val.
(bidler pa Skydive samt Bungy kommer snart!)
Cheers!

3 kommentarer:

  1. Andreas, vilka äventyr ni ger er på! Jag förstår absolut inte hur ni vågar! Modigt!
    Jätteroligt med alla fina bilder och kartan. Fortsätt nu att köra försiktigt och att ha det jättebra!
    Sköt om er!

    Kram Kerstin

    SvaraRadera
  2. Godmorgon. Kanske det beror på att det är morgon, men jag har lite svårt att se sambanden du skrev om i ditt andra bloggstycke....Tycker kanske inte att allt är jämförbart. Men, men vi är olika. Fast nu tycker jag att de stora äventyren räcker. Ni ska ju hinna att "njuta" av dem också. Gör man för mycket så kanske man blir blasé? Tänk att ni kanske ska tillbringa resten av livet i gamla Sverige. Om ni blir vana vid dessa äventyr så kanske du inte ens vill bada på Hållö mer? Hoppa från Hästen är ju inget heller...Kram och hej. Jättekul att läsa om er. Birgitta

    SvaraRadera
  3. du e ju fan inte klok

    SvaraRadera