söndag 22 mars 2009










grejerna fran Sagan om ringen (inte brandslackaren dock)


Lisa pa en hangbro

river Anduin (Sagan om ringen)

River Anduin (Saga om ringen)

Helms Deep (sagan om ringen)

Jag ar ute och traskar i min ensamhet

i borjan fanns det tom stigar

schteek



Lisa forsoker ta sig upp



moln

en glaciar pa toppen



Mordor (sagan om ringen)


brant

fruktansvart langt att ga

climber

Isengard (sagan om ringen)

Rivendell (sagan om ringen)

jobbigt. kallt

skalli

Lisa i nationalparken vi korde igenom

brant

frukost i det grona


ojojoj. Jag vet inte horre jag ska borja.

Vi har kort och kort. Vet inte vart vi var sist gang jag skrev, men nu har vi akt upp anda till Hamilton. Vi korde genom en Nationalpark i typ 8 mil. Det tog bara jattemanga timmar! Megasegt var det. Men det var det vart. Och sa har vi akt runt och kollat pa massa Sagan om ringen-saker. Vi har sett Rivendell, Helms Deep, Mordor, Mount Doom, River Anduin, final-battel-field & Isangard. (med reservation for nagot mer). Sjukt frackt. Och inte minst sa har vi galet ont i rumpan och benen idag, for igar traskade vi ca 2 mil, 2300 m upp (pa Mount Doom).
Bodil: "Ga ut och ta lite frisk luft. Du behover fa lite farg & motion", jotack. Det var sa ackligt langt, brant och jobbigt. Tror man maste gora det sjalv for att fatta. Det ser inte sa rysligt brant ut pa bilderna men det var det verkligen. Branta skidbackar slang er i vaggen. Om man ramlade sa gled man hur langt ner som helst (allt ar typ sandsten, och itne sa mkt fast berg) och det vanliga var att man tog ett steg fram, och tva bak ungefar.. Sa det var tungt. Traningsverk, jotack!
Jag tog en typ 2 timmars extra trip ocksa, medans lisa satt i bilen, sa det gjorde sitt.
Men naturen dar ar helt otrolig. riktigt vackert maste jag erkanna. Helt makalost. Det trakigaste var dock att ett molntacke kom till toppen precis innan vi nadde dit, sa bilderna fran toppen ar bara helt vita. Trist.
Bilderna som ligger nu ar nedkopierade fran facebook, och i mycket mindre storlek. Det gar liksom mycket fortare sa.

Ja, mer uppdatering kommer kontinuerligt saklart! Och ursackta for att det ar sa lite, men vi ar ju sa upptagna med att gora saker som ni forstar. Och datorn kan man ju sitta vid hemma (pluspoang hos aldre generationen for den kommentaren antar jag).

1 kommentar:

  1. Kära vänner. Har ni helt glömt landet LAGOM? Varför kör ni hela tiden på MEGA? Kan man inte gå en vanlig promenad i detta , vad jag förstår fantastiska land? Men ni får väl se massor av vad vi bara kan drömma om. Njut- men ge er inte ut på mer farligheter utan att ni kommer helskinnade hem igen. Till dess får vi njuta av era bilder. Kram Birgitta

    SvaraRadera