onsdag 3 juni 2009

Bangcock, Angels och Demons

Karaste vanner. Nu ar det typ.. inte langt kvar tills jag atervander till UNDERBARA Sverige. Och det sager jag med lattnad. Om jag rest at andra hallet, och foljaktligen varit i Forenta Staterna nu hade jag nog inte uttryckt mig sa starkt. Men Asien ar Asien, och tro det eller ej, men jakligt pafrestande. Nu har vi parkerat pa den dar gatan som alla bor pa, mitt i Bangkok. (eller jag vet inte om det ar mitt i, men det ar ju alla backpackers centrum).
Jag tror man gillar Bangkok, eller sa gillar man Bangkok inte. Jag ar nog mer at det sistnamnda faktiskt. Det ar inte som en vanlig, gigantisk stad utan snarare en stor, tattig massa av manniskor och turister i ackliga hus blandat med marknader. Pa varje gata sitter 7 avdankade krigare som ser ut att ha spetsat groggen med napalm och tigger. Folk ar sa giriga att man blir morkradd och lika trevliga som om de vore din gamla dagisfroken. Lisen och jag brukar jamt prata om att "folk ar sa himla trevliga har. Vilket harligt land!". Jag foredrar nog mer en stad dar man inte behover kanna obehag over alla kostymsaljare som ar dina basta vanner och blir sura nar du inte vill kopa 8 kostymer for 2000 spann. (ink. skjortor och slips). Nar man inte behover vara otrvlig for att folk ska sluta tjota hal ihuvudet pa dig och sa vidare. Bangkok, och alla stader i dessa lander, ar exakt sadana. Och det klarar jag inte av. "Nej tack". och "tack, men nej tack" maste ersattas med "....(blick rakt fram).." eller "...(surt leende)..". Det tycker jag ar trakigt. I Sydney, eller USA ar folk fortfarnade trevliga, men utan att ha en baktanke att blasa dig pa pengar.

Ja, nog om det daliga.

Det ar billigt, det ar varmt och det ar 6 dagar kvar. Jag klagar inte. Idag gick ytterligare ett paket hem. 18 kg rakt hem till Sverige. FULLSMACKAD med olika sasonger av olika serier i MPEG-2 format. Eller, om sanningen ska fram sa ungefar alla sasonger av ungefar 20 olika serier. Ex alla sasonger av "Vanner", "Simpsons" osv. Ja, ni hajar. Eftersom att sanna kostar typ 1000 kr hemma, och ungefar 50 kr i Vietnam, sa kan man ju passa pa. Kranga pa Tradera vettu, good shit. Semestern betald i ar, gott! Det blir bra.

Nu sitter vi i Bangkoks stortsa shoppingcenter och fryser och drar pa oss en forskylning. Ruskigt kalls har inne! Nyss sag vi pa "Angels and Demons". Rikigt bra faktikst! Trodde inte den skulle bli sa bra, nar den forsta var sa bra. Men det var den i varje fall. Forut akte vi till China Town, men vi hamnade helt fel. Kom in pa ett marknadsomrade dar man maste kopa typ 10 par av allt. Typ for affarer osv. Det var ju billigt, men man behover ju inte 10 par lika dana skor liksom. Haha. Sa vi far val soka vidare efter riktiga Kinastaden en annan dag. PLanen ar att vi ska vara kvar har och bara hitta pa saker. Vi ska aka till Pattaya en dag, och besoka Hard Rock Cafe dar. (givetvis det har ocksa!) Sedan ska vi bara ta det lugnt och kanske checka in pa nagot riktigt lyxigt hotell de sista natterna. Bara for att..
En bra sak ar att det ar civiliserat igen, och man kan ga runt kroken till 7/11 eller Subway, eller McDonalds eller vad som helst. Saker finns overallt, och det ar skont. Oh,oh! - Forut pa den dar marknaden kom vi in pa en gata med elektronik. Det var heeeelt galet alltsa!! Det saldes tio tusentals mixerbord, Hogtalare, forstarkare, EQ:S, ljus, rok och allt man kan tanka sig! Och sa snuuuskigt billigt sa man bara vill flytta hit och starta roddningsfirma eller ett konsertforetag. Det fanns 64-kanalare, digitala och analoga for 3-4 000 svenska (kan kosta 100 000 hemma! Visserligen ar val inte detta toppkvalite, men ni fattar ju anda!)Om det fortfarande ar i samma klass som Behringer (vilket kanske anses som "lite samre" hemma, om man haller till i kretsarna), sa har man da minsann inte problem med att fixa utrustning till bandet. For det duger till de flesta, som inte ar for petiga. Vi skulle val inte handla in Behringer till Cafe Underground kanske, men sa ager ju vi ocksa! Mohaha.

Nu far vi ta tag i oss sjalva och gora nagot vettigt. Ga ut och varma oss ar en bra ide, for min nos ar kall. (http://www.youtube.com/watch?v=H_16_5kGh3I - om ni inte sett den - gor det nu!)

Hej pa er!

3 kommentarer:

  1. Kära vänner. Först på plan!! Har ni andra lagt av? Det var ju så länge sedan jag skrev. Har haft lite mycket det sista. Ni har missat Gabbans student och Pers 50-årskalas och döttrarnas jubileum och kalla junimorgnar och pingstvärmebölja och studenternas drag på bryggan på studentfredagen och Sveriges nationaldagsfirande med Key Lostframträdande och EU-röstningen- men ni är mycket välkomna hem till vackra, välordnade, gröna och byråkratiska Sverige. Kram från Salsborns

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Jag får bara hålla med Salsborn, det finns inget mer att tillägga, jag tror de fick med allt!

    Det verkar som ni lagt ned det här med bloggandet nu, sitter ni bara och längtar hem?

    På onsdag ses vi, det ska bli så roligt. Hoppas dagarna går fort nu. Jag längtar jättemycket. Dajmtårtan ligger i frysen...

    Puss och kram

    SvaraRadera
  3. jag kan bara tillägga: LOL!
    daimtårtan e i frysen, haha.. o din favoritmat kommer att lagas: korvstronganoff o potatismos=)

    SvaraRadera