onsdag 18 augusti 2010

Well, up again!

Tja och tjo. Jag kom pa att jag far nog ta och skriva ner allt som hander, annars kommer jag inte komma ihag det sjalv. haha.

Jab akte till gbg, kopte interrailticet och en tagresa till lund. Kom till lund, gick runt en timme - sot stad. Sedan hoppade jag pa nattaget till Berlin och vaknade dar kl 7. Vi akte farjan mellan trellebeorg - rostock. Delade kupe med tva italienare, en hollandare och en osterrikare. trevligt folk. Nar vi kom till berlin drog jag och italienarna (som var mesiga, men de tyckte nog jag var ball, for de hangde pa som ett plaster vart jag an gick) och kollade pa muren osv. vi kopte daypass pa tunnelbanan sa vi han med mkt. tankte ga pa museum och sant men det kosta sa javla mkt sa jag sket i det.
var dar i drygt 13 timmar, och bara gick runt pa stan heela dan med vaskan pa ryggen. Sedan tiog vi nattag till Munchen.
Dar skulle italienarna vidare ner till Milano (dar de kommer ifran)och jag tankte aka med. Men de var sa jakla jobbiga sa jag sket i det. istallet akte jag till Lindau, vid en sjio i sodra sodra tyskland. dar var det fint. sedan runt den sjon delar osterriike och switzerland kust, sa utan att marka det hade jag vart i tre lander pa typ tva timmar.


Efter det akte jag till Feldkirch i osterrike med tanke att fortsatta ner till italien med en gang. Men dar traffade jag en 80 ar gammal prast som sa att jag maste se smabyarna i alperna. klart jag maste, tankte jag. sa han berattade om sina resor och att han cyklat till rom en gang, det tog 7 dagar ne roch elva hem. haha.
sa jag akte in till Innsbruck. Men pa vagen blev jag spontan och hoppade av pa random station mitt ute i alperna. javligt korkat. jag trodde det skulle bli problem med att ens hitta n[gon stanns att bo. men faktum var att dettz var varsta semesterorten och det fanns bara 4 och 5 stjarniga hotall for typ 500 kr natten. Nej tack. Dessutom har det regnat sen dag 1, sa mina sondriga converse at pissblota och jag trampar i vatten.
I alpbergen ar allt i backar, sa jag gick runt i spo regn i tva timmar (4 km fran stationen till stan och seda nbara backar) och det billigaste jag kunde hitta var hos en gammal kristen tant for typ 300 spann. Nej tack. sa jag gick tillbaka til stationen och hoppade pa forsta basta tag mot innsbruck igen. en stund efter St.Anton stoppar taget och allt blir helt svart. och det ar ju pa kvallen med sa det var kolsvart. bara jag och en till pa hela taget ocksa. Sa vi satt dar i tio minuter med nagon form av stromavbrott och ingen sa nagot. laskigt!
Val framme i innsbruck var det samma visa. pissregn och bara lyxhotell. efter nastan 3 timmars letande dar med var jag pavag tillbaka for att sova pa stationen. Men da tankte jag att mamma skulle bli orolig sa jag sket i det. Da hittade jag en gubbe som ville ha 340 spann for bara sangen. da fick jag inte ens duscha. Han visade mig pa karta till en billigare stalle javligt langt darifran, men nar jag kom dit var det stangt. Sa jag gick tillbaka till skitgubben. fan vad sur jag var. Da ville jag banne mig aka hem dar ett tag. Men icke sa nicke.

Morgonen efter fortsatte jag ner i italienska alperna till Brennero. Sa jag har nu akt tag over molnen. sjukaste ever. sa jaavla ball sa det gar inte att forklara. hur kan man bygga stader och sant sa langt borta i ingen stanns? konstigt, men ballt.

har massa mer att saga, men nu gar bussen till Leche, dar jag ska ta tag till Ljuljana.

over and out.

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Bra att du tänkte på att mamma blir orolig om du skulle sova på stationen, det hade jag verkligen blivit. Du har ju lovat att vara försiktig. Jag ser fram emot att få se alla dina bilder när du kommer hem. Du får säkert uppleva hur mycket roligt som helst och även jobbiga saker förstås. Jag tänker på dig hela tiden och håller tummarna för att allt ska gå bra.

    Sköt om dig och lita bara på dig själv!

    kram mamma

    SvaraRadera
  2. Du är vild, Andreas!
    Akta dig för människor som är för snälla! Rule is: if it seems too good to be true, it probably is.

    Hoppas din resa blir awesome! Jag vill gärna ha Europa tips för min planerade eurotrip (nån gång i framtiden)!

    Cheerio!

    SvaraRadera