lördag 20 december 2008

Vuxenpoäng



Ikväll for Niclas, Markus och jag hem till Patricia och Lilo för att samla på oss ett gäng VP.
Vi köpte en ostbricka, kex och drack vin. Det motsvarar ungefär 15 VP. "VP" betyder Vuxenpoäng och är kanske det mest relevanta i dessa tider. Antal poäng är väldigt viktigt när det kommer till känsliga frågor som ansvar, socialt beteende osv. Ju mer poäng man har desto skyldigare blir man att uppträda vuxet.
Jag har fortfarande inte dragit på mig så jättemånga, men exempel är 5 poäng för att jag hade ett regnställ i ryggsäcken när jag cyklade till jobbet. Ja, ifall det skulle börja regna. Att vara vuxen betyder att planera sin vardag och vara förutseende med saker man själv inte kan påverka - som regn. Sedan har jag lite småpoäng för att jag sakta men säkert har börjat smutta på kaffe (7-8 poäng), inte minst när jag förra veckan fälde 4 träd med motorsåg (30 VP!) och göt betonggrund till ett hus (25 VP!).
Jag börjar samla på mig vp:s men jag känner mig fortfarande rätt lugn (http://www.vuxenpoang.se/fortfarandeung.asp)...

Nu ska jag dra en film, och det lär bli "Rockstar". Mest för att den är så jäkla bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar